سوالات متداول شرایط گارانتی

شامل گارانتی می‌شود یا نه؟
برای این سوال یک جواب ساده وجود دارد، خرابی ناشی از ساخت و تولید در کارخانه در پروسه تولید شامل گارانتی می‌شود خرابی ناشی از کاربر در استفاده از دستگاه شامل گارانتی نمی‌شود

در ادامه برای راحتی کار شما چارت زیر را برای جزییات بیشتر در مورد این موضوع آماده کردیم:

  • آیا این یک کالای متابوی اصل است؟
  • آیا برگه گارانتی همراه با دستگاه است؟
  • آیا برگه گارانتی اعتبار دارد و دستگاه در دوره گارانتی است؟
  • آیا سریال دستگاه روی برگه گارانتی درج شده است و با سریال دستگاه یکسان است؟
  • آیا فاصله خرید دستگاه درج شده روی گارانتی با تاریخ صدور گارانتی بیشتر از دو ماه فاصله دارد؟
  • آیا اثری از استفاده غیر صحیح از دستگاه مشاهده میشود؟

    دستگاه برای کاری استفاده شده که برای آن طراحی نشده، کاربر به دستگاه فشار بسار زیادی در دوره ای طولانی آورده است.
    نشانه ها: موتور داغ شده است، الکتروموتور یا بالشتک دستگاه سوخته است، پروانه ذوب شده است دنده ها خرد شده و شکسته، لوازم جانبی از حالت عادی خارج شده است

  • آیا اثری از فشار آمدن بیش از توان دستگاه به دستگاه مشاهده می شود؟

    دستگاه یا لوازم جانبی آن در معرض فشار خارجی غیر متعارف قرار گرفته است
    نشانه ها: معمولا بدنه دستگاه دچار شکستگی شده یا داری ترک است، دسته های کمکی و یا ابزار جانبی شکسته است

  • آیا خرابی ناشی از ورود اجسام خارجی به داخل دستگاه است؟

    اجسام خارجی می تواند از قسمت هواکش داخل دستگاه شده باشد
    نشانه ها: قطعات داخلی دستگاه شکسته شده و یا اثرات ناشی از خراشیدگی و ضربه خوردن درون قطعات مشاهده میشود.

  • آیا خرابی ناشی از عوامل خارجی است؟

    گرد و غبار، سنگ ریزه، ذرات فلزی ریز، براده های سمباده کاری و برش کاری و یا اجسام مشابه از طریق هواکش وارد دستگاه شده است
    نشانه ها: سیم پیچ داخلی دچار خرابی و پارگی شده، بالا رفتن دما داخل دستگاه مشخص است. ذرات ریز و براده های وارد شده در دستگاه داخل قطعات داخلی و لایه های محافظ موتور مشهود است.

  • آیا خرابی ناشی از استفاده از دستگاه در غیر از موارد توصیه شده در دستور العمل دستگاه است؟

    کاربر طبق دستور العملهای همراه دستگاه و یا طبق ظرفیت آن از دستگاه استفاده نکرده است
    نشانه ها: به دستگاه فشار مضاعف وارد شده، از مته، صفحه سنگ و یا تیغه های بیشتر از ظرفیت تعریف شده دستگاه استفاده شده، کابل دستگاه دچار بریدگی و یا زدگی شده است، دستگاه هیچ گاه تمیز نشده است، کاربر از لوازم جانبی غیر استاندارد و غیر مجاز استفاده کرده است

  • آیا خرابی ناشی از استفاده بیش از اندازه و طولانی مدت بدون در نظر گرفتن ظرفیت مجاز دستگاه است؟

    نشانه ها: موتور داغ شده است، الکتروموتور یا بالشتک دستگاه سوخته است، پروانه ذوب شده است دنده ها خرد شده و شکسته، لوازم جانبی از حالت عادی خارج شده است

  • آیا دستگاه به صورت باز شده به مرکز خدمات رسیده است؟
  • آیا دستگاه قبلا توسط تعمیرگاههای غیر مجاز باز شده است؟

در صورت مقابله با سوالی که در لیست بالا نیست با ما تماس بگیرید.